Więcej informacji o Chip tuning Scania wkrótce. Po szczegóły prosimy o kontakt telefoniczny 032 32-505-17 lub +48 609 728 432
Pojazdy marki Scania
W pojazdach marki Scania istnieje możliwość wykonywania szeregu różnych programowań, adaptacji, regulacji czy w końcu „przeróbek lokalnych”. Do najprostszych którymi jest kalibracja czujników, która wymaga urządzenia diagnostycznego i trochę wiedzy z wyobraźnią do przykładowo dołożenia trzeciej osi z kompletem czujników w taki sposób aby wszystkie czujniki z systemu EBS działały poprawnie, aby oś się podnosiła i opuszczała w odpowiednim momencie i wszystko działało tak jakby to było rozwiązanie fabryczne. To już nie jest takie proste, ale w firmie TechLine możliwe.
Programowania dokonuje się na kilka sposobów:
- modyfikacja pliku SOPS,
- programowanie bezpośrednio danego sterownika poprzez podłączenie się do niego specjalnym urządzeniem do programowania,
- programowanie po otwarciu sterownika i podłączeniu się bezpośrednio do procesora lub wylutowanie kości pamięci i umieszczenie jej w programatorze
- oraz dedykowane programowanie jednostki (sterownika) silnika w celu zwiększenia mocy i zmniejszenia spalania – chip tuning (opisany szerzej tutaj)
Przykładowe możliwości programowania.
- Zaprogramowanie co ma się wyświetlać w polach tekstowych licznika (zużycie klocków, spalanie średnie itd.)
- Dołożenie na liczniku wagi ładunku – licznik będzie pokazywał aktualną wagę załadowanego towaru
- Wyłączenie ograniczenia mocy – przy pojawieniu się usterki AdBlue auto nie wejdzie w tryb awaryjny tylko z informacją o usterce pozwoli zjechać do warsztatu bez ograniczeń aby można było usunąć problem w warsztacie a nie na drodze
- Wyłączenie ograniczenia prędkości do 20km/h podczas awarii systemu SCR , DPF czy EEC – w przypadku niektórych usterek AdBlue czy DPF w pojeździe Euro 6 zostaje ograniczona prędkość do 20km/h co całkowicie dyskwalifikuje pojazd z ruchu. Zamiast nerwowo szukać miejsca do postawienia pojazdu i czekania na serwis można wyłączyć to ograniczenie i samemu wybrać się do warsztatu oszczędzając mnóstwo pieniędzy,
- Zmiana sterowania klimatyzacją z manualnej na automatyczną,
- Dołożenie przystawki odbioru mocy włącznie z modelami z Euro 6 – pompa betonu, kiper, zamiatarka itp.
- wymiany skrzyni biegów z 6-cio biegowej na 12-to biegową.
- Wymiana lamp na LED’owe
- Zmiana resorowania z poduszek na sprężyny
- Odblokowanie jednostki sterowanie silnikiem,
- Odblokowanie koordynatora,
- Kopiowanie danych ze sterowników
- EGR, IMMO,
- I wiele, wiele innych możliwości.

Chip Tuning
Chip Tuning samochodów ciężarowych to zmiany w oprogramowaniu sterownika silnika. Modyfikacja oprogramowania ma na celu podniesienie mocy / momentu obrotowego silnika, czyli zwiększenie jego wydajności ale przede wszystkim obniżenie jego spalania.
Mocowo najbardziej optymalnie jest pracować w zakresie 12 – 16 procent przy tych silnikach. Otrzymamy wówczas najbardziej korzystny stosunek mocy i momentu do spalania. Modyfikując oprogramowanie w Scanii na moc z powyższego przediału otrzymamy siłę i moment a spalanie się obniży w stosunku do aktualnego. Można się spodziewać oszczędności rzędu 1-2l/100km.
Niestety pojazdy Scania zostały serwisowo zabezpieczone przed dokonywaniem modyfikacji w taki sposób iż nawet najdrobniejsza zmiana w sofcie powoduje że, podczas przeprowadzania diagnostyki komputerowej koło ikony sterownika silnika pojawia się czarne kółeczko z wykrzyknikiem. Wykrzyknik ten informuje, iż „dokonano nieautoryzowanej (w niektórych wersjach „niedozwolonej”) modyfikacji oprogramowania”. Ciężej takie auto później sprzedać a dla serwisu wiąże się to z utratą gwarancji. Programując auto w firmie TechLine można śmiało podpiąć się nawet oryginalnym testerem diagnostycznym SDP3 czy jechać na wizytę w autoryzowanym serwisie. Nikt nie jest wstanie stwierdzić, że została zrobiona modyfikacja. Po naszych modyfikacjach „kółka z wykrzyknikiem” nie ma. Dla serwisu auto będzie w 100% oryginalne.
Poniżej prezentujemy standardowe przyrosty mocy i momentu.
Pojazd | Oryginał | Chip Tuning | ||
Moc | Moment | Moc | Moment | |
Scania Euro3 310 PDE 310 KM 228 kW | 310 KM | 1550 Nm | 354 KM (+44) | 1750 Nm (+200) |
Scania Euro3 340 PDE 340 KM 250 kW | 340 KM | 1700 Nm | 401 KM (+61) | 1900 Nm (+200) |
Scania Euro3 380 PDE 380 KM 280 kW | 380 KM | 1900 Nm | 451 KM (+71) | 2188 Nm (+288) |
Scania Euro3 420 HPI 420 KM 309 kW | 420 KM | 2100 Nm | 488 KM (+68) | 2383 Nm (+283) |
Scania Euro3 470 HPI 470 KM 345 kW | 470 KM | 2200 Nm | 557 KM (+88) | 2600 Nm (+400) |
Scania Euro3 500 PDE 500 KM 368 kW | 500 KM | 2400 Nm | 609 KM (+109) | 2973 Nm (+573) |
Scania Euro3 580 PDE 580 KM 426 kW | 580 KM | 2750 Nm | 673 KM (+93) | 3150 Nm (+400) |
Scania Euro4 230 PDE 230 KM 169 kW | 230 KM | 1050 Nm | 265 KM (+35) | 1200 Nm (+150) |
Scania Euro4 270 PDE 270 KM 198 kW | 270 KM | 1250 Nm | 313 KM (+43) | 1400 Nm (+150) |
Scania Euro4 310 PDE 310 KM 228 kW | 310 KM | 1550 Nm | 354 KM (+44) | 1750 Nm (+200) |
Scania Euro4 340 HPI 340 KM 250 kW | 340 KM | 1700 Nm | 449 KM (+109) | 2058 Nm (+358) |
Scania Euro4 380 HPI 380 KM 280 kW | 380 KM | 1900 Nm | 449 KM (+69) | 2150 Nm (+250) |
Scania Euro4 420 HPI 420 KM 309 kW | 420 KM | 2100 Nm | 514 KM (+94) | 2394 Nm (+294) |
Scania Euro4 480 HPI 480 KM 353 kW | 480 KM | 2250 Nm | 564 KM (+84) | 2600 Nm (+350) |
Scania Euro4 500 PDE 500 KM 368 kW | 500 KM | 2400 Nm | 585 KM (+84) | 2800 Nm (+400) |
Scania Euro4 560 PDE 560 KM 412 kW | 560 KM | 2700 Nm | 653 KM (+93) | 3100 Nm (+400) |
Scania Euro4 620 PDE 620 KM 456 kW | 620 KM | 3000 Nm | 707 KM (+87) | 3400 Nm (+400) |
Scania Euro5 380 HPI 380 KM 280 kW | 380 KM | 1900 Nm | 449 KM (+69) | 2150 Nm (+250) |
Scania Euro5 420 HPI 420 KM 309 kW | 420 KM | 2100 Nm | 519 KM (+99) | 2521 Nm (+421) |
Scania Euro5 440 XPI 440 KM 324 kW | 440 KM | 2300 Nm | 517 KM (+77) | 2542 Nm (+242) |
Scania Euro5 360 XPI 360 KM 265 kW | 360 KM | 1850 Nm | 464 KM (+104) | 2375 Nm (+525) |
Scania Euro5 400 XPI 400 KM 294 kW | 400 KM | 2100 Nm | 484 KM (+84) | 2524 Nm (+424) |
Scania Euro5 480 XPI 480 KM 353 kW | 480 KM | 2500 Nm | 564 KM (+84) | 2600 Nm (+100) |
Scania Euro5 440 PDE 440 KM 324 kW | 440 KM | 2300 Nm | 480 KM (+40) | 2590 Nm (+290) |
Scania Euro5 500 PDE 500 KM 368 kW | 500 KM | 2500 Nm | 585 KM (+84) | 2850 Nm (+350) |
Scania Euro5 560 PDE 560 KM 412 kW | 560 KM | 2700 Nm | 663 KM (+103) | 3107 Nm (+407) |
Scania Euro5 620 PDE 620 KM 456 kW | 620 KM | 3000 Nm | 707 KM (+87) | 3400 Nm (+400) |
Scania Euro6 440 XPI 440 KM 324 kW | 440 KM | 2300 Nm | 503 KM (+63) | 2500 Nm (+200) |
Scania Euro6 480 XPI 480 KM 353 kW | 480 KM | 2500 Nm | 544 KM (+64) | 2700 Nm (+200) |
Scania Euro6 410 PDE 410 KM 302 kW | 410 KM | 2150 Nm | 493 KM (+83) | 2450 Nm (+300) |
Scania Euro6 450 PDE 450 KM 331 kW | 450 KM | 2350 Nm | 521 KM (+71) | 2534 Nm (+184) |